תוכניות שותפים - כתבה בערוץ 10
You must have the Adobe Flash Player installed to view this player.

תכניות שותפים – כי ההשקעה משתלמת
תכניות שותפים הוא תחום מתפתח מאד בישראל בשנים האחרונות. הזמינות שלהן, האופקים שהן פותחות והביטחון שאכן תמורת המאמץ תתקבל ולא תתמסמס או תיעלם בגלל מוסר תשלומים נמוך מעלים את קרנו של התחום. דומה שכולם מרוויחים – בעל המוצר או האתר המשווק, החושף את עצמו לכמות רבה ביותר של גולשים במחיר נמוך יחסית, המשווק, המרוויח עמלות עבור עבודתו והלקוח – המרוויח חשיפה למוצרים חדשים או למוצרים מוכרים ואיכותיים במחירים נמוכים.

מה זה תכניות שותפים?
פרסום הוא תענוג יקר עבור כל עסק או מפעל המעוניין להגדיל את המכירות של המוצרים שלו. אבל מה שחשוב יותר להדגיש, שלא תמיד נמצא קשר ברור בין קמפיין פרסום ברדיו, בטלוויזיה או בשלטי חוצות לבין גידול במכירות. האמת היא שבעשורים האחרונים יצאו עסקים רבים בקמפיינים פרסומיים רק כדי לא לפגר אחרי עסקים שעשו כך לפניהם.
כיון שהאינטרנט התפתח במהירות והפעילות בו ממשיכה לגדול, הפך הפרסום באינטרנט לחיוני וחשוב.


פרסום באינטרנט ניתן לעשות בתשלום – משמע לקדם את האתר של העסק לראש מנועי החיפוש תמורת תשלום, או לבעלת מנוע החיפוש או בעזרת תשלום לכותבים מקצועיים עבור כתיבת תכנים.
הדרך השנייה לשווק כרוכה גם היא בתשלום – אבל התשלום ניתן לאתרים העוסקים בנושא תכניות שותפים. אתרים אלה לוקחים על עצמם לקדם את עצמם.
עסק המעוניין בכך מפרסם מודעה קטנה (באנר) באתרים רבים, שכל אחד מהם נחשב לכאורה שותף עסקי, ומשלם אך ורק לאתרים שמהם הופנו אליו לקוחות פוטנציאליים. בעסקאות מהסוג הזה ניתן לכמת ולהעריך טוב יותר את התוצאות.


מה מרוויחים השותפים
:
משווקי תכניות שותפים הם למעשה בעלי אתרים. הם יכולים לקדם את האתר שלהם, אבל בתוך כך לצבור רווחים על ידי חשיפת הגולשים שלהם (ורצוי שהם עצמם יצברו כמה שיותר) למוצרים שהם בחרו לשווק במסגרת תכניות שותפים.


את המוצרים האלה הם יכולים לקדם, אגב, בכל אמצעי, כולל רשתות חברתיות. משווקים רבים הם בעלי אתרים העוסקים בנושא רק באופן חלקי, ולמעשה עוסקים בעבודה מהבית בשעות הפנאי. עבודה נכונה והתמדה יכולים להביא לצבירת רווחים נאים ואפילו גדולים, במקרים רבים.